728 x 90
Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan

Friday, March 18, 2011

SEPULUH TANDA-TANDA KIAMAT YANG BESAR



assalamualikum..


petang 2hari y lepas masa ai nk p bengkel moto,, cikgu  mengajar datang tuk jemput ai dari rumah..uhu3.. dalam perjalanan cikgu tu banyak sangat bercakap.. dan ai rasa percakapan beliau untuk kali tu amat2 bermanfaat..dia ade membincangkan tentang isu2 dunia..wah hevbat kan? macam ahli politik gitu..but i like..then,,pasal negara tercinta kita.. pasal isu kenaikan harga barang,pasal rasuah dan banyak lagi,,dan yang paling menarik bagi ai..cikgu ai tu buat kesimpulan bahawa semua y telah dibicarakan itu ada kena mengena dengan dekatnya kita dengan hari kiamat.. pasti GERUN bukan? 


cukupkah kita dengan segala amalan  kita buat? dengan ibadat kita? dengan segala kesalahan kita pada orang2 terdekat kita?sudahkah kita saling memaafi? banyak kan.. tengok jer apa dah berlaku sekarang ni..lepas jer isu tentang pemberontakan rakyat mesir,tsunami plak melanda jepun dengan 8.9 skala richter..dasyat kan? itulah kekuasaan Allah..  diikuti pula dengan gegaran kedua  dengan 6.0 skala richter..ramai y tidak dapat diselamatkan,,banyak harta benda musnah..mata wang jatuh merundum.. dan sekarang kita di malaysia..selamatkh kita? andai kata tidak berlaku berlaku rusuhan kini,mugkinkah rusuhan tidak akan berlaku juga untuk hari yang akan datng? bukan ai mengiginkan benda buruk terjadi tapi beringtlah.. dan hargailah setiap detik masa kita dengan penuh kesyukuran..

dan ni adalah artikel yang ai searh di enjin tokgoogle :

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata:
“Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”. Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat“. Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya“. Kemudian beliau menyebutkannya:
  1. Asap,
  2. Dajjal,
  3. Binatang,
  4. terbit matahari dari tempat tenggelamnya,
  5. turunnya Isa bin Maryam alaihissalam,
  6. Yakjuj dan Makjuj,
  7. tiga kali gempa bumi, sekali di timur,sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab
  8. yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.
    (H.R. Muslim)
    msg:
     hari tidak selalunya siang dan tidak selalunya malam..
    beryukurlah bila terbitnya matahari,bila hilangnya cahaya bulan dan kerlipan bintang,,hargailah bila terbenamnya matahari..bila hadirnya sinaran cahaya bulan dan bintang..kerana setiap detik pasti berharga dan lebih bernilai jika dimanfaati sebaik2nya..
    #resepi #cooking try#precious food# 100 days 11 ogos 2014 100 days 16 february 2015 20-an Action songs advertising ALPHABET RECOGNITION AMAZON Art and craft award Baby Milestones baby photo Bandung BECE Ben ashaari bencana a.k.a musibah best place to visit KELANTAN BIRTHDAY PARTY bisnessbyIstanaSyurga bisnessonline BLOGLIST DAN SEGMEN breasfeeding tips brownies children assessment children milestones children performance children safety children trip and visit children with special need=gifted Cinta Malaysia Sayang Kelantan cognitive development contest dan contest DramaTv English Language foodhunters Future Teacher GIVEAWAY greenandredtea greenteathailand hand eyes recognition Hari Rabu hilang# sukar jejaki lagi# dicuri# lalai# holiday a.k.a makan angin :) homeschooling INDONESIA kegemaran saya Ketam kid songs KIDS ACTIVITY KIDS PROJECT KIDS TOYS Kota Bharu Kelantan Kunak lagu+lirik lesen kereta LESSON PLAN Lets learn "BAHASA MELAYU" letters Madinah makanan bercengkerang Makkah Malay songs Maruku mimpi BESAR movie musim panas nephew+niece+children nothing just to say NURSERY NURSERY RHYMES one destination. parenting tips parents teacher relationship party themem Barbie theme PLANE TICKET pools and waterfun PRESCHOOL Princess sofia themem Pink theme PTPTN public transportation puisi+poem+whatsoeverlah Quotes of the Week Ramadhan redteathailand Resepi sos Mangga Resepi sos nyonya REVIEW RINDU SABAH saya jual secret recepi segmen agama sensory skills services Singapore SOS MANGO specialcare SPORT&OUTDOOR SSPN Tawau teaching skills teman+sahabat tengah marah tips+petua+amalan=tindakan toddlers TV SHOW UMRAH water play WRITING SKILLS