TARIKH:
25 FEBRUARY 2015 HARI:
RABU
TEMA:
DIRI SAYA-SEKOLAH SAYA-MINGGU KE-8 KELAS:
SERI BESTARI
HARI/
MASA
|
TUNJANG/
STANDARD
KANDUNGAN
|
STANDARD
PEMBELAJARAN
|
OBJEKTIF
|
AKTIVITI
|
CATATAN/BAHAN
|
(30
MINIT)
RUTIN
PERBUALAN PAGI
|
-
Ucapan salam
-
kehadiran
|
-
Murid duduk dalam kumpulan, memberi salam dan
menyanyi lagu kebangsaan.
-
Guru mengambil kehadiran murid dan menyatakan
tarikh dan hari.
|
|||
8.30am-8.50am
(20
minit)
|
Aktiviti
luar
BM:
KTI
2.0
Muzik
KTI
2.4 Menunjukkan apresiasi muzik
|
KTI
2.4.1
Membuat
gerakan anggota badan mengikut lirik lagu.
|
Murid
mendapat
-
Mencergaskan anggota badan
-
Menguatkan moto kasar
-
Mengirup udara segar
|
-Guru
menyediakan lagu.
-Guru
memasang lagu.
Guru
menunjukkan langkah-langkah mengerakkan anggota badan
-Guru
mengulang main lagu.
|
lagu
kanak-kanak
-
You are my sunshine
-
Skidamarink
-
action song
-
goodbye song
|
8.50
am-
9.20
am
(30
minit)
|
Modul
Tema BI
BI
4.0
Writing
skills
|
BI
4.1.1
Engage
in activities requiring eye-hand coordination
|
Children
able to:
-
listen simple words
-
develop undertanding simple words
-
write their own name
|
-Teacher
draw a picture of the girl and the boy
-Teacher
tells the picture name.
-Teacher
writes simple sentences on whiteboard.
|
Worksheets
-
about myself
|
9.20am-
10.20am
(60
minit)
|
Modul
Bertema BI 1.0
Listening
and speaking skills.
BI
1.2
Listen
to and understanding meaning of simple words.
|
BI
1.2.1
Listen
to and identify common objects in the environment.
|
Children
able to;
-
develop listening skills
-
develop vocabulary
-
fine motor skills.
|
-Teacher
asking about the name of the animal.
-Teacher
tell an elephant story.
-Teacher
asks the children response from the story.
-Teacher
gives worksheets.
|
-
Story book an elephant
-
Worksheet
·
Elephant image.
|
10.20
am- 10.50 am
|
RECESS
|
-MINUM
PAGI
|
-Murid
membasuh tangan dan menikmati makanan.
Murid
membersihkan diri dan membasuh gigi.
|
|
|
10.50
am- 11.50 am
|
Modul Teras
BM
4.0
Kemahiran
menulis
BM
4.2
Menguasai
kemahiran menulis
|
BM 4.2.1
Menulis semula
huruf mengikut cara yang betul
|
Murid
mendapat memupuk:
-
Kemahiran mendengar
-
Kemahirn bertutur
-
Kemahiran menulis
|
-Guru
memasang laptop
-Guru
menunjukkan slide show objek-objek didalam kelas.
-Guru
menyediakan lembaran kerja
|
-worksheet
|
(10
minit)
Aktiviti
penamat
|
penutup
|
-Guru
mengulas pelajaran pada hari ini.
Murid
mendengar pesanan guru
|
-murid
duduk dalam barisan,membaca doa dan bersalam
|
|
REFLEKSI:
https://drive.google.com/open?id=0B0dEfuKjkXKKQ1V4RVdZYllFb2M
Semoga menjadi asbab ke syurga untuk kita
Love,
tH