728 x 90
Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan

Friday, August 29, 2014

Day 19: first time doing in my life

Bismillah..
Pagi malam pagi malam.. dah 3 minggu aku internship kat sini.. hohoho.. and i had doing things that i had never done before.. kain buruk means y berminyak nampak bintik bintik hitam tu aku sangat geli untuk sentuh..  dah berminyak sikit.. atau dah bertukar color ckit tempat nya adalah tong sampah.. but now.. bukan takat kain buruk.. muntah budak pun aku tadahkan guna tangan aku.. could you imagine this situation.. even for my own niece or nephew.. i never do this before.. makanan yang diorang nak buang dari mulut dorang aku suruh dorang tadahkan guna tangan sendiri.. kalau lantai tempat jatuhnya makanan tu.. aku suruh mereka kutip balik or my other family member yang settlekan.. huhuhu..  but itu adalah masa laluku.. this is what we call survival kot..

kini dalam sejarah.. semalam.. aku lap and 3 orang budak dalam waktu yang berbeza.. owhh loya dan mual anak tekak nii.. yang sorang budak ni dah masuk 3 kali but this time makanan yang dia buang dah jadi muntah.. sebelum ni.. boleh2 dia datang kat aku dan buat muka nak muntahkan makanan yang dia kunyah dalam mulut tu..  hmmm.... geram dan rasa nak jer penyet2 buat nasi ayam penyet.. kalau first time xpe lagi.. ni harini.. ya allah.. budak budak ni.. mengada ngada tahap mintak ice cream..  tu xtermasuk budak yang xreti dan xtahu perasaan geli lagi.. boleh dia lalu dan pijak kat tempat muntah tu.. dah orang kata jangan.. yang jangan tu la naknya.. ya allah dugaan sungguh...

Yang sorang lagi budak masa tengahari masa nap time.. boleh terbatuk2 sampai terkeluar makanan yang dia makan membuak2.. mata dia terlelap lagi.. bukan kemain aku terkejut.. habis tempat tidur..dah tersedar buka mata tu sambung lagi muntah.. ya allah.. dalam sejarah sungguh...

Haa.. ni xtermasuk lagi dengan budak budak yang berhingus.. bukan sorang dua.. tapi kebanyakannya semua budak..dah ada hingus boleh pula lap guna tangan dia.. ok.. tu xpe lagi ni dok jilat hingus tu.. ya allah.. budak budak ni..  memang xcukup tangan sangat3.. tapi, entah-entah aku dulu jadi budak teruk dari ni.. hihi

Haa lagi yang budak2 berak.. ya allah.. sungguh banyak benda yang aku xpernah buat yang jarang2 y nampak xnampak aku buat sebelum ni dan nak xnak aku terpaksa buat buat masa ni.. Survival skill eh?
Xtau la nak cakap apa..  budak2 ni.. betul2 la...xtermasuk yang menangis.. yang bertekak.. semua rasa geram sangat.. betul2 nak penyet jadi ayam penyet..

Hmm.. semoga terbaik untuk kami yang daj jadi ayam penyet -,^

Love,
teamoHada
#resepi #cooking try#precious food# 100 days 11 ogos 2014 100 days 16 february 2015 20-an Action songs advertising ALPHABET RECOGNITION AMAZON Art and craft award Baby Milestones baby photo Bandung BECE Ben ashaari bencana a.k.a musibah best place to visit KELANTAN BIRTHDAY PARTY bisnessbyIstanaSyurga bisnessonline BLOGLIST DAN SEGMEN breasfeeding tips brownies children assessment children milestones children performance children safety children trip and visit children with special need=gifted Cinta Malaysia Sayang Kelantan cognitive development contest dan contest DramaTv English Language foodhunters Future Teacher GIVEAWAY greenandredtea greenteathailand hand eyes recognition Hari Rabu hilang# sukar jejaki lagi# dicuri# lalai# holiday a.k.a makan angin :) homeschooling INDONESIA kegemaran saya Ketam kid songs KIDS ACTIVITY KIDS PROJECT KIDS TOYS Kota Bharu Kelantan Kunak lagu+lirik lesen kereta LESSON PLAN Lets learn "BAHASA MELAYU" letters Madinah makanan bercengkerang Makkah Malay songs Maruku mimpi BESAR movie musim panas nephew+niece+children nothing just to say NURSERY NURSERY RHYMES one destination. parenting tips parents teacher relationship party themem Barbie theme PLANE TICKET pools and waterfun PRESCHOOL Princess sofia themem Pink theme PTPTN public transportation puisi+poem+whatsoeverlah Quotes of the Week Ramadhan redteathailand Resepi sos Mangga Resepi sos nyonya REVIEW RINDU SABAH saya jual secret recepi segmen agama sensory skills services Singapore SOS MANGO specialcare SPORT&OUTDOOR SSPN Tawau teaching skills teman+sahabat tengah marah tips+petua+amalan=tindakan toddlers TV SHOW UMRAH water play WRITING SKILLS