728 x 90
Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan Tempah Tapak Iklan

Friday, August 8, 2014

boycott issue - Gaza vs Israel 😬

There are some of us did not understand why we should boycott and boycott with appropriate way and good manner.

Nak boikot tidak salah dan di alu alukan tak nak memboikot pun tidak salah dan tidak wajib.. y salah adalah cara memboikot dengan menggunakan perkataan kesat, menyuruh pekerja berhenti kerja,meludah kepada pekerja dan membaling atau merosakkan..  dan mereka yang tidak memboikot pula tidak perlu lah mengutuk mereka yang   memboikot.. they hv their own way to help them not only just for pray and giving money.. yes yes this matter were not easier to be settled even with boycott. But it just a little thing that might help..

Memboikot juga bukan hanya kerana agama tetapi kerana penindasan terhadap mereka yang tidak bersalah apatah lagi terhadap kanak-kanak yang masih kecil,ibu-ibu yang mengandung yang dibunuh tanpa belas ihsan. Put yorself inside of them. Can you see.. You lost ur home? ur parents die ? Ur children lost you? You lost part of your body? You lost your children? You see everywhere is blood?  If this happen to you or me.. i believe that you or me would just want that was only nightmare.. nauzubillahiminzalik.. And believe this also.. if this..penindasan terjadi kepada mereka yang bukan beragama islam juga.. there..will be a people that going fight over them too. Is not just islam but it's humanity..

Memboikot dengan hanya sesetengah product juga bukan kesalahan besar kerana itu adalah perkara yang susah untuk dilaksanakan apatah lagi product-product tersebut telah menjadi darah daging. Tetapi mengutuk mereka yang memboikot sesetengah product pula adalah mereka yang cepat memandang rendah pada usaha yang kecil.

Membandingkan kehidupan di malaysia dan digaza pula adalah seperti membandingkan antara langit dan rumput..  we only can see their lose but we never taste their pain..

Menggunakan facebook pula sebagai medan adalah perkara yang normal dan universal. Sepertimana pada zaman dahulu mengutus surat dan menulis artikel sebagai jalan protes dan jalan penyebaran sesuatu maklumat samada yang tidak benar dan yang benar. Kenapa tidak manfaatkan teknologi yang ada itu?

Kita hidup bukan untuk selamanya..  jangan lupa kita xtahu apa yang terjadi hari esok dgn keselesaan yang kita kecapi hari ini.. yaa kita hidup di malaysia bukan di gaza.. tapi tidak semestinya kita menutup mata, hati dan akal dengan apa yang terjadi diluar sana.. hubungkan sel-sel otak kita yang berkembang itu dengan perkara yang positif.

Ikuti perkembangan dari anak malaysia yang hidup di gaza.. follow this young man.. bertahun tidak dapat pulang ke malaysia (Nadir Al-Nuri).. you may found yourself how difficult the real situation out there.. for him.. for the small children.. for the older.. for the people.. pray for gaza#free for palestine# ketakutan kita kegerunan kita tidak sedalam apa yang mereka lalui. We are just weak to compare then them..
#resepi #cooking try#precious food# 100 days 11 ogos 2014 100 days 16 february 2015 20-an Action songs advertising ALPHABET RECOGNITION AMAZON Art and craft award Baby Milestones baby photo Bandung BECE Ben ashaari bencana a.k.a musibah best place to visit KELANTAN BIRTHDAY PARTY bisnessbyIstanaSyurga bisnessonline BLOGLIST DAN SEGMEN breasfeeding tips brownies children assessment children milestones children performance children safety children trip and visit children with special need=gifted Cinta Malaysia Sayang Kelantan cognitive development contest dan contest DramaTv English Language foodhunters Future Teacher GIVEAWAY greenandredtea greenteathailand hand eyes recognition Hari Rabu hilang# sukar jejaki lagi# dicuri# lalai# holiday a.k.a makan angin :) homeschooling INDONESIA kegemaran saya Ketam kid songs KIDS ACTIVITY KIDS PROJECT KIDS TOYS Kota Bharu Kelantan Kunak lagu+lirik lesen kereta LESSON PLAN Lets learn "BAHASA MELAYU" letters Madinah makanan bercengkerang Makkah Malay songs Maruku mimpi BESAR movie musim panas nephew+niece+children nothing just to say NURSERY NURSERY RHYMES one destination. parenting tips parents teacher relationship party themem Barbie theme PLANE TICKET pools and waterfun PRESCHOOL Princess sofia themem Pink theme PTPTN public transportation puisi+poem+whatsoeverlah Quotes of the Week Ramadhan redteathailand Resepi sos Mangga Resepi sos nyonya REVIEW RINDU SABAH saya jual secret recepi segmen agama sensory skills services Singapore SOS MANGO specialcare SPORT&OUTDOOR SSPN Tawau teaching skills teman+sahabat tengah marah tips+petua+amalan=tindakan toddlers TV SHOW UMRAH water play WRITING SKILLS